Namazı bozan haller şöyle;
- Namaz esnasında unutarak veya hükmü bilmemekten dolayı olsa da, anlamı olmayan bir kelime dahi konuşmak
- Eğer konuşma, kendi sesini işitecek seviyede ve son oturuşta teşehhüd miktarı oturmadan önce olursa namaz bozulur.
- Affedilmemiş necâseti taşımak
- İnsanların gündelik ve sıradan konuşmalarına benzer tarzda dua etmek
- Örtünmesi gereken uzuvlardan bir uzvun dörtte birinin (veya daha fazlasının) zaruretten dolayı olsa dahi açılıp 3 defa
- “Subhânallâh” deme müddeti kadar açık kalması
- İnlemek, of çekmek veya ahlamak
- Ayrıca ağrı veya musibetten dolayı sesli ağlamak
- Ancak Cennet’i ve Cehennemi hatırlama sebebiyle ağlamak namazı bozmaz, zira bu huşûnun ziyadesinin göstergesidir.
- Özürsüz tenahnuh etmek
- Ancak imam hata yaptığı zaman, uyarma kastıyla yapılırsa namaz bozulmaz.
- Çokça hareket etmek
- Rükünlerden bir rüknü terk edip onu iade etmeden selam vermek
- Kasten abdesti bozmak
- Göğsü, kıbleden farklı bir yöne çevirmek
- Tekbîri söylerken yanlış veya manayı değiştirecek şekilde söylemek
- Okuduğu Âyet-i Kerîme’leri, manalarını değiştirecek şekilde yanlış okumak
- Az olsun çok olsun, kasten veya unutarak, hükmü bilerek veya bilmeyerek yemek ve içmek
- Ancak dişlerin arasında kalan yemek nohuttan küçükse, kasten dahi yutulsa namazı bozmaz.
- Namazda ezberinde olmayan bir yeri Kur’ân-ı Kerîm’i açıp ondan okumak
- Bu İmâm Ebû Hanîfe’nin görüşüdür. Onun iki talebesi ise, namazın bozulmadığını, ancak bunun mekruh olduğunu söylemişlerdir. Zira bunu yapmakta ehli kitaba benzeme olayı vardır.
- Namaz esnasında bayılarak veya sarhoş olarak bilincin yitirilmesi veya delirmek
- Suyu kullanabilen ancak suyu bulamadığından dolayı teyemmüm edip namaz kılan kimsenin, namaz kılarken abdest almaya yetecek miktarda su bulması
- Mesbûk olan memûmun imâmının, kasten olmasa bile kahkaha atması
- Son oturuşta teşehhüd miktarı oturmadan önce mesbûk olan memûmun imâmının abdestini kasten bozması
- Sabah namazını kılarken güneşin doğması
- Rükünlerden bir rüknü imâmdan önce yapıp onunla birlikte veya selam vermeden önce iade etmeden namazdan ayrılmak
- Namaz kılan kişi ve secde ettiği yerin arasından geçmekle (geçen kişi bayan olsa dahi) namaz bozulmaz. Ancak geçen kişi harama düşmüş olur.